Monday, January 18, 2010

2 weeks in Industrial Trainning

Masuk hari ni, dah dua minggu aku dalam Latihan Industri di sebuah syarikat (kilang) di Kamunting Perak. Pada hari pertama aku disini, aku di tempatkan di bahagian operator. Tapi anak Cina yang sijil pun dia letak di bahagian engineer. Apa boleh buat, dah kulit aku sawo matang..xputih merah cam cina...tak gelap cam india. so aku kena la jadi operator. hehehe...

tapi be a positive person, aku teruskan kerja dgn rajin. Last2 dia letak aku kt bahagian Teknisyen (technicion). Alhamdulillah.. sekarang kerja makin berlambak.. bayak unit aku belajar trouble shoot. haha..solder yang aku xpandai n gigil pakai dulu skrg dah jadi makanan akutiap2 hari. malah aku kena solder komponen yang sekecil ujung kuku jari kelingking.

Be a positive and motivated person... InsyaAllah..kita boleh survive... "The Winner is The One that can survive"... ok..saje nk update blog..so cerita pengalaman aku je la... Salam...

4 comments:

  1. Salam bro nakayamin

    1stly nak ucap tahniah kerna telah berjaya menempatkan diri dalam lingkungan orang yang berstatus pekerja. best tu..

    jangan berhenti menulis bro...bila nak tulis sajak seperti Bangunlah Anak Bangsaku,Melayu mudah me-Layu dan Tanah Airku janagn Tergadai..heheh

    Saya pasti bro nakayamin tetap akan berjaya.
    Jangan lupa teman mu di UMP ni.

    Mahasiswa Peduli

    ReplyDelete
    Replies

    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. suffi ckp dia tlg jga zaujah anda tu...
    baek sgt suffi...

    eh2... citer psal operator2 ni.. ha... jgn merungut lg... mne de abg sawo matang... itam je... hikhikhik... :)

    keje lek lok...
    ikhlaskn hati...

    jga iman..jga amal...jga hati...

    ReplyDelete
  3. wahhhh..beshhh nyer...klu aku g li mesti dah seteror cam ko yang menyolder(soldering)..hahahaha...anyway take care...n all the best ya...ingt pesan zaujah kau...(jaga iman..jaga amal...jaga hati)...hahahaha =P

    ReplyDelete