Tuesday, May 25, 2010

Engineer Jumaat

Salam...
Dah lama tak menjenguk blog ini. biasalah sibuk cket.. sekarang dah start keje... masih bertatih.. belum mendapat peluang menjadi engineer. Bayak dugaan semasa bekerja..tambah2 menjadi orang bawahan...

baru2 ini factory manager aku dah umum nk keluar..jd si poyo sorang tu bakal menjadi factory manager (boss no.1). sekarang dah bayak perubahan di buat... antaranya takleh sembahyang... surau di kunci... xleh bawak handphone... masuk keje lbh awal sebelum loceng... padahal rehat just 10minit.. aku serabut kepala dan nak sgt keluar dari kerja sekarang....aku mencari kerja lain sekarang..

Jumaat...ya...jumaat... Moga cahaya bersinar pada Jumaat ini. 28hb 5 2010. aku bakal merebut peluang menjadi Engineer di Port Klang. QC Engineer... insyaAllah...

Sebab tu tajuk hari ni Engineer Jumaat.. Hee... Kepada adik2 aku yang masih belajar dan membaca post kali ini...aku berpesan... belajar rajin2... insyaAllah... apa yang bakal kita raih adalah hasil total usaha kita lakukan dan kehendak ilahi.

1 kata2 dari asst engineer aku... Kejayaan yang di capai adalah hasil usaha usaha kita selama ni... dan aku ingin menambah... kejayaan adalah hasil usaha yang dilakukan dan ketentuan Ilahi.. so...kita paham2 la apa tindakan yang patot dilaksanakan..

k...wassalam... cau dulu... nk blik umah...ni singgah jap je. bru blik keje..

3 comments:

  1. salam... ya.. sgt2 bersetuju dgn ayat ni, "Kejayaan yang di capai adalah hasil usaha usaha kita selama ni... dan aku ingin menambah... kejayaan adalah hasil usaha yang dilakukan dan ketentuan Ilahi.."

    teringat kate2 sorg motivator time breakfast before g kerje, "jgn harap nk dapat kerje yg lbh baik, kalau kerje yg sekarang pon kite buat sambil lewe".. zuuuupPP!! terpanah dlm hati, kata2 motivator tu sy jadikan, peringatan kat diri supaya lbh semangat dlm pkerjaan..

    ReplyDelete
  2. ye..betol...kerja yang berkualiti atau kerja yang baik adalah bergantung kepada cara kita laksanakan kerja itu.

    ReplyDelete
  3. rasa cuak pula bc post ni..semoga Allah permudahkan segalanya..satu cabaran utk sy,an engineer to be,insyAllah 2 tahun stgh lagi..perempuan mungkin lebih besar cabarannya utk jadi engineer..dhla selalu di"down"kan oleh clasmate2 lelaki yg kata,perempuan x ssuai jadi engineer..huhu..sedih..

    ReplyDelete